Kap 25

Kap 25.
Direkt dagen efter möter jag upp Lilly. Hon är helt förstörd och gråter hela tiden. Jag förstår henne, man borde vara chockad över en sånhär sak, om det nu är som hon tror, hur kommer det då bli? Lilly som mamma? det känns så himla konstigt. och Harry som pappa? Tänk om han måste sluta i bandet för detta..
Jag tar upp min mobil och ringer läkaren, för vi vill ha tid till en kontroll. Vi kan komma på direkten säger mannen som pratar i luren, och vi sätter oss på tåget på direkten.
''Don't worry honey.'' säger jag och kramar om Lilly medan hon biter sig i läppen för att dölja tårarna.
När vi är framme går vi in och en sjuksköterska kommer. Hon tar med oss in på ett rum, och låter Lilly lägga sig ner medan jag får sitta i en stol. Just då kommer jag på; jag måste prata med Harry.
''Sorry, can I just go to the toilett?'' frågar jag artigt.
''Oh, ofcourse.'' svarar sjuksköterskan, och jag smiter ut till närmaste toalett. Jag låser om mig och ringer Harry. Det går några signaler innan han svarar;
''Harry''
''Hi Harry, it's me, Kelly.''
''Oh, hi Kelly!''
Jag visste att det för eller senare skulle bli tjaffs nu, men jag var tvungen att prata med han. Så jag tar ett stort andetag och fortsätter;
''What did you and Lilly last night?'' jag sväljer och biter mig i tungan efteråt medan jag väntar på ett svar.
''Why do you ask..?'' frågar han med undrande röst.
''Just tell me.''
''No.''
''Harry, I want to know where you to were on the nightshow.''
''You don't need to know.''
Jag känner att jag börjar bli irriterad.
''Yes Harry, tell me, now.''
''What is it Kelly? Why do you want to know?''
då kan jag inte hålla det inne, utan säger det rakt ut.
''LILLY MAYBE IS PREGNANT HARRY.''
det blir tyst i luren i ett ganska långt tag.
''you say what..?'' säger Harry sen med darrande röst.
''She tell me what you did last night, and she's on the hospital now to check it.''
''Oh god.. It wasn't.. We didn't want it to be like that.''
''I know Harry.''
Jag hör att Harry sedan börjar snyfta i telefonen, men försöker hålla det borta.
''I can't belive it.'' säger han medan han sväljer.
''I want to talk to her, now.'' fortsätter han sedan.
''You can't, she do a controll. But I can call you later. Don't worry harry, everything will be fine.''
''I really hope so.'' säger han då.
Sedan lägger han på. Jag går då ut från toan och in i rummet där Lilly är. Sjuksköterskan för något över Lillys mage medan hon kollar på en skärm, och man ser att Lilly håller på att börja gråta, igen. Jag går fram och håller i hennes hand.
''Harry want to talk to you later..''
''Have you told him?''
''Yes..''
''Why?''
''It was the best, I mean.. he would be so chocked if we just told him later ''illy is pregnant.''
''Yes, that's right.''
Tillslut vänder sig sjuksköterskan sig mot oss och säger;
''Lilly, what I can see.. is that you're pregnant..''
Det hugger till i mig. Kan det verkligen vara sant?
''Oh no..'' säger Lilly då och börjar gråta.
Sjuksköterskan berättar sedan att hon kan göra abort, om det skulle kännas bättre, och om hon tror att hon inte kan ta hand om barnet.
''Think over it in about a week, and call then.''
Vi nickar och går ut från rummet. Lilly gråter fortfarande och skakar.
''You must call Harry now.''
''No, I don't want.''
''Lilly, you must.''
Hon suckar och ringer honom, medan jag står bredvid och väntar.
__________________________________________________________________________________
Det går inte många signaler innan Harry svarar. Hans röst låter rädd, och jag är så fruktansvärt nervös för att berätta.
''Harry..''
''Darling..'' svarar han då.
''I'm pregnant..''
Det blir tyst. Jag visste att detta inte skulle bli bra, fan. Fan, fan, fan.
''Oh honey, it's my fold.'' säger han sedan, medan han hör hur jag gråter.
''No, it isn't. I did it.. If I haven't did it, I haven't been pregnant now, right?''
''Lilly, don't think so. How it will be, we will always hold together, okay?''
Det känns så bra att han säger så, att han faktiskt vill att det ska vara han och jag, föralltid. Ingen annan, bara vi två.
''I love you Harry.''
''And I love you, most of all.''
__________________________________________________________________________________
Jag ser Lilly trycka på ''avsluta'' sedan kollar hon på mig med tårfyllda ögon.
''He is the best boy in the world.'' säger hon då och kramar om mig. Jag är så glad att hon känner så, att hur det än blir kommer hon gilla han lika mycket iallafall.
''And you're the best friend in the world.'' säger hon sedan och kollar mig i ögonen. Då blir till och med jag tårögd.
''Lilly, I love you. I'm gonna do everything for you till the end of this. I promies you, I'm gonna help you how much you want.''
Vi står och kramar varandra i evigheter. Lilly är så stark, att gå igenom detta är inget man väljer i första hand, men hon klarar detta, och det vet jag.

Nästa morgon vaknar jag upp i min säng. Det ringer i min mobil och jag svarar. Det är Louis.
''Hi..'' säger jag medan jag sträcker på mig.
''Hi darling, I heard about Harry and Lilly..''
''How did you know?''
''Harry tell us everything, he needed someone to talk to.''
''I understand that. I'm the only who know of us girls. But Lilly and I will tell the other later today.''
''Yeah.. I hope it will be fine.''
''Me to.''
''Anyway.. I have a surprise for you.''
''What?'' säger jag och mitt leende skiner upp.''
''Go down from your hotell, and go to the park.''
''But I looks like a monkey, haha.''
''No, you're always beautiful. Just do what I said.''
Vad har han nu kommit på? Ska jag gå ner med pyjamas till parken?
''I don't..''
''Just do it honey.''
Jag skrattar till.
''Hah, okay. I'm there in about 10 minutes.''
Vi lägger sedan på och jag tar på mig mina skor medan jag går ner med pyjamasen och helt ofixat hår. Efter några minuter är jag nästan framme vid parken. När det bara är någon meter kvar, ser jag sedan Louis. Han sitter där på en filt, under några träd som det är ballonger upphänga i. Bredvid honom har han en korg.
''What is this?'' säger jag medan jag sätter händerna framför munnen medan jag ler.
''Happy 2th month.'' säger Louis och går fram till mig och tar tag runt min midja och kysser mig på mina läppar.
Nu förstår jag, det är vår 2:månadersdag. Åh herregud, det hade jag glömt bort helt.
''Oh sweeti, you're so amazing. I love you, most of all.'' säger jag då och skiner upp som en sol.
Han tar tag i min hand och vi sätter oss på filten. Han tar upp en massa fika, frukt, dricka, allt man kan tänka sig. Han har fixat en piknik, till mig. När vi sitter där och äter och pratar, böjer jag mig över allting och sätter mig i hans famn medan han håller om mig. Vi lägger oss ner bredvid varandra och tittar rakt upp. Allt är underbart. Inte ens jag kommer ihåg att det är vår 2:månaders dag.
''I'm so sorry, I haven't nothing to you..'' säger jag sedan.
''Yes you have.''
''What?''
''You. You're all i want, nothing else.''
Jag blir rörd, att han säger så till mig. Jag älskar han, så otroligt mycket, det är sjukt.
''Oh my boobear.'' säger jag då och kramar om han ännu mer. Allt är perfekt, att ligga bredvid honom med hans arm runt mig, det är magiskt. Det är så underbart, att jag tillslut somnar.

Jag sov inte länge, för när jag vaknar är det fortfarande ljust, men Louis är inte där. Jag tittar mig om kring.
''Louis?'' säger jag sedan, men jag får inget svar.
Tillslut vänder jag mig om, och då står han där. På knäna, rakt framför mig, med en ask i händerna. Detta finns inte, det känns overkligt.
''Kelly..'' säger han då, och öppnar asken.
Jag kan inte låta bli att le och fälla en tår, han är så perfekt.
''Will you marry me?''
I asken ligger en ring, med äkta diamanter på.
''Oh god..'' säger jag då och försöker att inte gråta rakt ut.
Han ler mot mig av min reaktion.
''Yes I will. Yes, yes, yes.'' säger jag då och hoppar upp i hans farm. Han håller om mig och jag kysser han sedan mjukt på hans läppar. Louis har friat till mig, han har verkligen det. Detta är det bästa som någonsin har hänt mig.
____________________________________________________________________________________________
ännu ett nytt kapitel! Det går väl ändå ganska bra, ellerhur? :)
Har en massa ideér nu, om slutet och det. Hoppas jag snart kan skriva klart denna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0