Kap 8

Jag kliver upp ur sängen, öppnar fönstret, och tittar ner. Jag ser inte så värst mycket. Det är ganska mörkt. Men sedan kör det förbi en bil. Bilens lysen lyser upp gatan och då ser jag. Där sitter Eleanor. Hon gråter. Jag klär på mig och skyndar mig ner. När jag hittar henne ser hon inte ut att må så himla bra. Jag går fram till henne, hon får bli hur arg hon vill på mig. Bara hon förstår att jag bryr mig, även fast jag inte orkade mer när hon pratade med mig på cafeét.
''Eleanor?..''
Hon fortsätter gråta, men hon tittar upp på mig. Hennes vackra ansikte har förvandlats till ett kletigt sminkansikte med mascara överallt.
''Eleanor, what is it?''
Jag går fram och sätter mig bredvid henne. Sakta och försiktigt tar jag min arm runt henne. Det hade känts konstigt om jag var runt 15 eller något. Hon är trotsallt 19. Men nu är jag 18, så jag tror bara Eleanor uppskattar att jag pratar med henne.
''Do you want to talk about it? I promies to listen to you. I'm sorry if I was angry on the café. I'm so sorry.''
Äntligen öppnar hon munnen och pratar. otydligt, men jag fattar.
''Kelly.. I hate myself.''
''No you don't. Come here, do you want to follow me up to my room? We can talk about it. It's cold outside and I think you freezes.''
Hon nickar, och jag tar med henne in. Vi tar hissen. Hon skämms över hur hon ser ut. Som tur är, är det inte så många som ser oss. De flesta är på deras rum. När vi är framme låser jag upp, hon klär av sig sin jacka. Jag ger henne en kopp med kaffe och en filt. vi sätter oss i soffan.
''So.. Do you want to tell me what's wrong?''
Hon snyftar, sedan börjar hon;
''Lou.. Louis has broked up with me. And.. I.. I haved dating Harry. I don't know why I do it. I hate myself. I miss Lou, even when I have Harry and.. oh, Kelly..''
Jag blir stel. Har Louis verkligen gjort slut? Visst, jag såg ju deras sms, men jag trodde, och ville så himla gärna att det skulle reda ut sig, så det kunde fortsätta att vara ett par.
''I don't know what I'm gonna say.. I'm so sorry .. I know you love Louis. He's a fantastic guy but..''
''But..?''
''I.. I think I know who he is inloved with.''
''What..?''
''Eleanor.. I know if you hate me now. But I just tell you so you know the truth..''
''Please, just tell me..''
''He's inloved with.. with me.''
Eleanor får stora och sorgsna ögon medan hon kollar på mig. Underläppen på henne darrar och hon börjar gråta ännu mer.
''I know it.. He kissed you, and he loves you. AND YOU LOVES HIM!''
Jag tar min hand på hennes axel, men denna gången tar hon bort den.
''I don't love him.. I just like him like a friend. I sad to him that he do a big mistake when i broke up with you. But he don't listen. I'm so sorry..''
''I love him..'' säger hon sedan medan hon gnuggar sig i ögonen med händerna, så hon blir ännu svartare i ansiktet.
''I know..''
''But.. I can't be mad at you.. it's not your fold. And it's not just Louis' fold. It's my to. I dating Harry.. and I regret it so much.. Lou don't know that, but .. I want someone gonna tell him that.''
''Harry dag to me that you're gonna tell Lou that.''
''Have you and him talk about this?!''
''No.. he just sad that you dating.. ''
''He.. He lied to me. He sad that he never gonna tell someone that, but he do.''
Jag ger henne en ledsen min.. vet inte vart jag ska forstätta. Harry har ljugit. Det trodde jag aldrig om han.
''But.. I'm gonna go now. bye kelly, and thanks for the coffé.''
''yeah, bye..''
Hon går. och jag slänger mig på sängen och suckar ut. Nu när Lou och Eleanor har gjort slut.. då kommer det ju stå om det i tidningar och allt. Jag kommer inte kunna läsa tidningar på flera veckor nu. Kommer bara kännas som mitt fel alltihop. fan.
Jag vet inte varför jag inte bara skiter i detta och åker hem. Men det skulle kännas fegt och fel. Jag är inblandad i detta. Det måste lösa sig. Det kan ta ett tag, men jag åker inte förns det har blivit bättre. Om det någonsin kommer bli bättre..
 
___________________________________________________________________________________________
har fått väldigt bra kritik av folk när det gäller min novell. blir SKITGLAD av det!  bara för det ska jag börja skriva ännu mer! kap 9 kommer förhoppningsvis senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0