Kap 7

Jag stirrar ner på mobilen. vad ska jag säga? Jag trycker på svara och tar Iphonen sakta till örat.
''Hi..''
''Kelly..?''
''Mhm..''
''I'm sorry..''
''Mm..''
''I know you hate me, but please, I mean it, I'm so sorry. I don't know why I haved been so angry..''
''It's okey.. just..''
''Just..?''
''Everyone hates me here..'' jag piper fram den meningen och börjar gråta medan jag trycker knäna mot magen.
''Oh pretty, what's wrong?''
''It's a long story..''
''No.. tell me. I'm your best friend.. if you want it?..''
''Ofcourse I will Natta. I haved missed you. I love you.''
''Love you to Kelly. Now, just tell me.''
''Ok.. Louis.. haved kissed me. And.. he hates me, and loves me.. oh, i don't know. eleanor hates me. Lou are inloved with me, and harry dating Eleanor, and.. he try to kiss me and.. oh my god. It's just.. I don't know..''
''Oh, shit.. DID LOU KISSED YOU?! AND HARRY TRY TO IT?! OMG..''
''Natta, it's not fun. I hate everything here. I just do mistakes. Everyhing be wrong and..''
''Sorry.. but.. please don't think so. You must talk to them Kelly. I think it's the best idéa.''
''Yeah.. I know. It just.. much now.''
''I understand. I want to visit you now.''
''Yes, why not? take the train here.''
''Maybe..''
''Then you can meet Niall! He's my friend. I promies that he will meet you!''
''OMG, DO YOU REALLY MEAN THAT?!''
''Yes, ofcourse!''
''Omg, I love you!''
''Love yah, must go, see u Natta!''
''Bye Kelly!''
vi lägger på. Nu känns allt lite bättre på något sätt. Jag har min fina, underbara, vackra, bästa vän tillbaka. Natta. Ingen kommer någonsin kunna ta henne ifrån mig. Världens bästa vän. Jag tvättar bort sminket, byter om, och går och lägger mig. Denna natten somnar jag ganska snabbt iallafall.
Jag hör någon skarpt ljud plinga till i mobilen. Jag vaknar. Det plingar och plingar. Det är alarmet. Jag kom ihåg att jag satte alarmet för att inte vakna senare än nödvändigt. När jag kollar på mobilen ser jag att jag har ett missat samtal. Det är från mamma. Plötsligt inser jag att jag inte har pratat med henne på ett rätt bra tag. Jag ringer upp henne.
''Kelly?''
''Oh, hi mom!''
''Oh, honey! Why did you don't answer when I called you?''
''Mom, I sleep then..''
''Yeah.. I understand that.''
''haha!''
''haha! so, how is it?''
''oh.. fine. I think.''
''Good! I heard that Natta is home, why did he moved?''
''It's a long story. I tell you when I'm home.''
''okey.. but when do you come home? I miss you so! And youre bithday is soon to!''
Just det, min födelsedag. Det hade jag nästan helt glömt bort.
''Oh, yes I know. But I maybe is here on my birthday..I don't know mom..''
''Oh.. okey. But call me often!''
''I promies you mom. love you, bye.''
''bye darling.''
Jag har saknat mamma. Massor. Ända sen pappa gick bort han hon alltid stått vid min sida. Hon har alltid gjort allt för mig. Jag älskar verkligen henne, och det förstår jag verkligen, eftersom det går en varm ström genom kroppen, som det gjorde när Natta och jag var påväg att hoppa på tåget till konserten. Det känns som det var åratal sedan, men det var bara någon vecka sen. Tiden går inte så snabbt som man tror.
Jag klär på mig. och fixar mig noga för en gång skull. Sedan går jag ner och äter hotellfrukost. Egentligen skulle jag inte stannat såhär länge på hotellet. Men mitt rum är det ändå ingen som har bokat, så jag kan bo kvar. Ett bra tag till hoppas jag.
Jag äter inte alls mycket. Har ingen lust bara. Jag börjar må illa. Helt plötsligt känner jag hur jag får panik och rusar upp på närmaste toa. Jag spyr. Förmodligen magsjuka. jag suckar för mig själv och sköljer munnen och tvättar händerna. Sedan går jag upp på rummet och lägger mig igen. Vill verkligen inte gå ut om jag är sjuk. Jag somnar ganska snabbt. Huvudvärk har jag också. Känns som en påse med sten på huvudet. Jag mår inte bra. Jag sover i ungefär 5 timmar, innan jag hör någon utanför mitt fönster, det låter som snyftingar och gråt..
 
_________________________________________________________________________________________
vet nästan exakt hur jag ska fortsätta nu! gör ett kapitel till imorgon, om jag hinner. Kanske t.o.m 2 om jag har mycket tid!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0