Kap 6

Vad ska jag göra nu? Stå och gömma mig bakom något tills han går? Gå tillbaka till Harry? Ropa på honom? Fan.. varför står han här just nu, då jag vill allra minst att han ska va där.
Jag märker sen att jag inte bara kan stå och glo, så jag tar mord, och fortsätter gå. Han ser mig inte än, men jag förstår att innom kort, kommer han göra det.
När jag är några meter ifrån han kollar han på mig med ett ryck. Jag försöker att inte kolla han i ögonen. Försöker bara smita undan, och in på hotellet. Men då känner jag en hand ta tag runt min arm.
''Kelly.. we need to talk.''
''Please, just leave me alone.''
''Kelly.. I'm so sorry.''
Då ger jag mig, och vänder mig om. Han släpper mig och kollar på mig.
''Do you think a ''sorry'' do everything fine?'' säger jag då med rätt stöddig röst. Jag är faktiskt ganska irriterad.
''No.. I just..''
''Exactly, so just .. just let me go.''
''Kelly, I hate myself. And I don't know how many times I'm gonna say this, but I love you. I'm really inloved with you. Sure, Eleanor is my girlfriend, but I want to break up. Please, be mine, I promies that I never gonna leave you.''
''Lou, shut up. It never gonna work, ok? We're just friends you and I. Eleanor loves you, you must understand that Lou.''
''Kelly, you're the only one I want. Please, I'm gonna do everything for you, please.''
Jag har fått nog. Jag orkar inte detta. Såklart jag skulle gjort att för att va tillsammans med louis. Men det är fel mot Eleanor. Hon älskar han, och de passar perfekt tillsammans.
''LOU, NO. LEAVE ME ALONE, OK?!''
jag går rasande in till hotellet. Jag kan känna hans sorgsna blick, innan han lämnar hotellet. Jag rusar upp till mitt hotellrum. och ringer Harry. Jag gråter när han svarar.
''Harry, I..''
''Kelly, what is it?''
''Lou and I haved talk. He don't leave me alone. And he gonna break up with Eleanor and..''
''Kelly.. take it easy..''
''No Harry, NO! You can't feel how I feel. I hate all and everything, but you can't feel that. I'm happy to have you like a friend, but don't think I can't take care of myself, ok?''
''Oh, sorry.. I don't mean so.. Kelly, I..''
''Whatever..''
Jag suckar, allt är kaos. och inget kommer bli bra igen, inget.
''Kelly.. I Had to tell you..''
''Tell what?''
''I.. I and Eleanor is dating.''
Jag stelnar till. Vad var det han nyss sa? Kunde det vara sant? Har.. nej, det kan inte vara så. Har Eleanor varit otrogen?
''WHAT THE ..?!''
''Kelly, please, don't tell Lou. Eleanor is going to tell that to him, ok?''
''How could you.. and.. how could she?''
Harry blir tyst. Han skämms. Det märker man.
''Harry, you're Louis' best friend and you dating his girlfriend?! Are you stupid?! He can trust to you, and you do that? This i not good harry, this i not good..''
''I'm sorry.. but I love her.''
''Why do you say sorry to me?! You're going to say sorry to Lou. And by the way.. When you and I, was on you're place, you try to kiss me, while you dating Eleanor. HARRY, DO YOU KNOW WHAT YOU HAVED DONE?!''
''I love you Kelly, like a friend. Please, don't tell Lou. Please. I'm gonna go, bye.''
Han la på. Hur kunde han? Min bästa vän i nuläget, dejtade hans bästa väns tjej. Även fast Louis hade tänkt göra slut, fattar han inte att han kan ta illa upp av det?
Precis när jag ska lägga undan min mobil, ringer någon. Jag kollar, och det är Natta. Min förra bästa vän, som jag egentligen älskar mest av allt, men som övergav mig.. ja, just hon ringer mig.

_________________________________________________________________________________________
hoppas verkligen det räcker! ska försöka hinna med kap 7 idag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0