Kap 5

Kan inte fatta att jag berättade för Louis att jag kollade på hans och Eleanors sms, eller att jag kollade dom överhuvudtaget var ju sjukt. Hur kunde jag va så dum? Det är hans och hennes privatliv som han själv sa. Fyfan för dig Kelly. vad håller du på med? Du är inte värd att leva. Du stället bara till med en massa skit hela tiden. Dem tankarna gick runt i huvudet hela tiden. Jag slog upp datorn. Jag har Eleanor på facebook. Hon var online, så jag började skriva.
''Hi.. Can we meet about 10 minutes? I need to talk..''
''Oh.. Kelly.. hi. We haven't meet later, but sure. What's wrong?''
''I know.. but it's complicate.. I need to talk with you.''
''Okey.. see you in the town about 15.00 o'clock?''
''Sure, I be there.''

Jag fixar till mig så jag inte ser allt för hemsk ut. Kan trots allt inte se ut som ett monser när jag ska träffa en känd modell på stan. När jag känner mig klar, går jag ner, och en kvart senare är jag framme. Jag ser henne på andra sidan gatan. Min puls ökar. Vart ska jag börja? ''Hi Eleanor, Louis kissed me, he is don't inloved with you anymore, he loves me, bye!'' nej.. verkligen inte så. alltså shit.. nervositeten bara ökar.
När jag märker att hon ser mig och ler så skyndar jag mig fram, förstår att jag inte kan vända om.
''Hi Kelly'' hon kramar om mig, och jag kramar henne.
''Hi.. Do you want to take a coffé in the caffé?'' frågar jag snabbt.
''Sure.''
Vi hittar närmaste cafeét, och slår oss ner.
''So, what's wrong?'' frågar hon med en allvarlig blick, men samtidigt lugnande. Sedan tar hon en klunk av hennes kaffe.
''Uhm.. Lou..''
Hon tittar lite oförståligt på mig, sedan fortsätter jag.
''Louis kissed me.''
Eleanor hostar till. Hon satt kaffe i halsen. När hon har hostat klart kollar hon på mig med stirrade ögon.
''You said what?''
''Yes.. he kissed me and.. Eleanor, I'm so sorry. He just do it and I.. I'm sorry. I know if you hate me now, but..''
''Why did he do that..?'' börjar hon, medan hennes ögon fylls med tårar.
''I don't know Eleanor.. I promies you. I feel me like a bitch now, but.. It wasen't my fold. I sad to him that it was wong, and then..''
''Then..?''
''I tell him that i haved read youre sms..''
Hon ställer sig upp bestämt så hela bordet skakar till.
''WHAT?!''
''Eleanor.. I hate my self after this and..''
''Kelly, Louis is my boyfriend, and if he kissed you, you must kissed him back, right? So.. you kissed him, and read our sms. HOW COULD YOU?''
Jag orkar inte mer nu. Jag känner hur jag börjar gråta för 5:e gången idag. Allt blir fel hela tiden, verkligen allting. Så jag springer ut ur cafeét. springer och springer. vet inte ens vart jag är påväg. Jag bara springer, vill bort från allt och alla. Att detta kunde hända trodde jag aldrig. Tillslut sätter jag mig ner vid ett soppställe, det är mörkt nu. Helt plötsligt är klockan 8. Ingen människa i synhåll. Jag sitter där helt ensam och gråter. Jag drar upp mina knän mot mig, och håller om dom med mina armar, sedan lägger jag ner mitt huvud i knät. Jag gråter, regelbundet. Det tar inte slut.
Plötsligt hör jag någon komma närmare mig. Jag kollar upp, och där står Harry.
''Kelly, what is it? Come here.''
Han är orolig på rösten och drar upp mig. Sedan lutar han mig mot honom och kramar om mig. Jag gråter i hans bröst, och det känns bra att ha någon nära sig, någon som verkligen bryr sig.
''I'm aweful..'' får jag fram sedan, men gråtande.
''No, you don't! You're awesome Kelly. You're best. I promies you.''
''I hate myself.. I really do. Maybe I just should kill my self.''
''Oh, never think that again. If you die, I die, okey?''
''Thanks Harry.. I love you.''
''I love you to Kelly.'' Han fortsätter krama mig, sedan säger han;
''Do you want to go home to us? So we can talk about it?''
''Are Louis there?''
''Yes, why do you ask?''
''Then I not coming with you.''
''Kelly.. what is it? Is it about Lou?''
''Yes, and Eleanor..''
''I think we need to talk, now.''
''Yeah, me to.''
''We can go home to my place. No one is there, I promies you.''
''Sure..'' svarar jag och han släpper taget om mig. Jag torkar bort tårarna med jackärmen, sedan går vi.
Harrys hus är skitstort. och då menar jag verkligen skitstort.  Vi går in. Inredningen är som i ett drömhus. Här snackar vi rik kille. Vi sätter oss i soffan. Han erbjuder mig chips, men jag tackar nej. Orkar inte äta nu. vill bara prata ut.
''So.. what's wrong?'' frågar han sen.
''Louis.. Louis kissed me and.. I kissed him back. I said to him it never gonna work and that he has a girlfriend, but he don't cared. I read his and Eleanors sms and tell it for him. He hate me now, and I hate me. I meet Eleanor in the town, and I tell everything to her. She hate me to and.. oh Harry. Whatever I do, it's been wrong.''
''Oh.. I understand it's tough. I don't know what I'm gonna say or do. Louis can.. Louis can do things he don't think about. Trust me, I haved be his friend in about 3 year. But he's a beautiful guy. I promies you. Do you want that I'm gonna talk to him?''
''No.. it's okey.''
''Sure?''
''Yes.. But.. what am I gonna do? I want to talk with Lou but..  I don't know.''
''Call him.. I think he understand if you talk with him.''
''OK. Thank you Harry. You're the best friend I have right now.'' Jag kramar om honom. och han kramar mig, sedan kollar han på mig. Så som Louis kollade på mig i det ögonblicket han kysste mig. Jag märker att Harry försöker kyssa mig, men jag hejdar han.
''Harry.. Not now.'' Jag drar mig loss ur hans grepp.
''Oh.. I'm sorry Kelly.''
''It's okey.'' Jag ställer mig upp och går mot ytterdörren.
''Do you want I follow you home?''
''No.. I don't think so. It's ok.''
''OK.''
''Bye Harry.''
''Bye.'' Han stänger dörren och jag fångas av den kalla vinden som drar i mina kinder. Det har varit en ganska kall sommar hittills. När jag börjar gå hemmåt, och sedan ser mitt hotell inte så långt bort, ser jag det jag absolut inte vill se just nu. Louis. Han står utanför mitt hotell och väntar på någon, och jag förstår genast att det är mig han väntar på..

__________________________________________________________________________________________
Ska försöka skriva kap 6 så snabbt som möjligt. Vet bara inte riktigt hur jag ska fortsätta. Men jag försöker somsagt iallafall fixa ihop nåt mer kapitel snart, förhoppningsvid i helgen!

Kommentarer
Postat av: Olgisss

AS BRA JULIE SKRIV SEXAN NUUU!!!!!!!!!!!!!!!SKIT BRA
...harry is mine kelly!! I HATE YOU TOO ALL HATE YOU..men asså skriv snaaarttt!!!!

2012-11-10 @ 12:52:12
Postat av: Olgisss

hahaha jag skoja bara <33 men skyndaaaaaa

2012-11-10 @ 12:52:43
Postat av: Ida

tyvärr, kan inte försätta läsa pågrung av engelskt stavfel... :(

2012-11-28 @ 21:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0