Kap 16

''I know..'' svarar Louis då.
Jag suckar. Snälla.. ska det bli ett tjaffs om detta igen nu? Allt var ju så himla perfekt, skit.
Jag släpper taget om hans armar och sätter handen för pannan.
''Kelly, what is it?''
''Nothing.. I'm just tired. It's so.. I think it was going to be good now, but then El is inloved with you and.. god.. ''
''But you.. I love you, no one else, I promies. ''
''Aw, you're so sweet. I love you.''
Han tar tag om min midja och kysser mig. Det känns bra, men på något sätt helt.. overkligt. Tänk om det kommer bli dåligt nu igen. Att allt blir skit igen, jag orkar seriöst inte med det.
''I think I'm gonna go now. Manda hates be and.. yeah.''
''Oh, why?''
''It's a long story. You know, Lilly is on the hospital, and I go to you, she think it's bad.''
''But you just wanted to talk to me?''
''Yes, I said that, but she don't trust to me..''
''Oh..''
Jag går ner för trappan, medan han håller mig i handen. Sedan klär jag på mig skorna, pussar han på kinden och säger hejdå.
När jag kommer fram till hotellet, och tänker gå in, kommer jag på att Manda är arg på mig, och att det verkligen inte är någon idé om jag går in. Istället ringer jag Harry;
''Harry, haved you talk to Lilly?''
''Yes, I sitting here with her. She is better.''
''Oh, god. Thank you! I coming!''
''OK. bye!''
Jag tar bussen till sjukhuset, och går till Lillys rum på direkten. Där sitter Harry på sängkanten och håller Lilly i handen.
''Lilly..!''
jag springer fram till henne.
''How do you feel?'' frågar jag medan jag stryker henne över kinden.
''I think I'm better.''
''Oh, good. by the way, thank you Harry.''
''Oh, it's OK.''
''Can we please talk? I need to ask you something..''
''Me?'' säger Harry då.
''Yes?''
Han följer mig ut, och vi säger till Lilly att vi strax är tillbaka. Jag stänger dörren och vänder mig om mot Harry, sedan suckar jag och tar nya andetag..
''I'm sorry.. I don't know what happening with me, and I understand if you think I'm just a fan and yeah.. ''
''No, it was my fold, not yours.''
Jag ska precis svara när jag hör ett högt pipljud. Det skär i öronen, och sedan märker jag att det kommer från Lillys rum. Jag och Harry smäller upp dörren, jag blir chockad. Lilly ligger på golvet med sitt vita nattlinne och rör sig inte. många sladdar är urdragna, och det är kaos.
jag får panik, så jag börjar skrika.
''HEY, WE NEED HELP!'' då trycker harry på en nödknapp. Det kommer en massa läkare, de är väldigt allvarliga och arbetar snabbt tillsammans, ingen fattar vad som har hänt.
Jag darrar av rädsla. Jag vill bara gråta, men det går inte. Det känns som att golvet försvinner och allt blir svart, hur fan ska detta sluta..
 
___________________________________________________________________________________________
förlåt för väääldigt kort kapitel, men imorgon ska jag försöka hinna mycket längre, jag lovar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0