Kap 14

Jag sitter på bussen påväg till Louis. valde att inte gå idag, eftersom jag har gjort det ungefär varje dag tidigare.
Äntligen är jag framme, och jag kliver av bussen och ringer Lou.
''I'm here now.'' säger jag när han svarar.
''Good, come up!''
Han låser upp, så jag kan komma in. Men jag skyndar mig upp så snabbt, så jag glömmer att låsa..
När jag är uppe på deras våning plingar jag på, och Louis öppnar dörren snabbt.
''Hi sweetheart.'' han pussar mig på pannan, och tar min jacka och hänger upp den. Vi går och sätter oss i soffan.
''Do you want coffé or something?'' frågar han sedan.
''No, it's OK.''
''Okey.'' han kollar på mig, och jag kollar på honom. vi ler mot varandra, medans han pillar på mina fingrar. Sedan tar han tag runt min hand. Han är så perfekt. Jag vet inte riktigt vad som händer, men jag dras till han, och då tar han tag sin hand runt min midja och lutar mig över honom. Jag kysser honom.
''I love you Kelly.''
''I love you too.'' Vi fnissar mot varandra och han tar tag i en hårslinga i mitt hår och för den bakom mitt öra.
Jag sätter mig rakt och han också. Sedan lutar jag mitt huvud mot hans axel. Så sitter jag, i säkert flera minuter. Han kramar om mig. Jag blir varm.
Har aldrig varit såhär lycklig i hela mitt liv, trodde aldrig jag skulle kunna berätta för Lou hur jag verkligen kände för honom. Trodde aldrig detdär med El skulle lösa sig. Men det gjorde det, och det blev en stor lättnad för mig.
Lou och jag sitter och pratar i några timmar om allt. Berättar detdär med Harry, att jag slog han och allt. och att jag såg han med El. Louis förstår allting, han lyssnar verkligen hela tiden. gud vad jag älskar honom.
Helt plötsligt somnar jag på hans axel, och han lutar sig på nackstödet på soffan och somnar han med. Jag har min hand på hans mage och sover jättebra.
Jag vaknar av att Louis puttar till mig lite, jag sträcker på mig, och märker sedan att de andra killarna är där. Liam busvisslar och jag ger han en min som han skrattar åt. Jag kommer sedan på att jag glömde att låsa när jag gick in på hotellet, det var därför killarna kunde komma in. Harry säger inte ett ljud till mig. Han står bara vid sin mobil, och kollar lite kort på mig ibland.
Jag kommer då på att jag måste gå hem, eftersom de andra tjejerna säkert väntar på mig. Jag säger hejdå till killarna, och Lou följer mig till hallen. Jag klär på mina skor, och Lou ger mig min jacka och klär på den på mig. han gör allt för mig. Innan jag går, kysser han mig. Länge. Jag ler mot han, och precis när jag ska öppna ytterdörren, kommer Harry springande.
''Kelly, stop.''
''Harry, what's wrong?''
Han stannar upp och kollar på mig och Louis.
''I and El not dating anymore.'' säger han sedan.
''OK, and?'' säger Louis då.
Harry kollar på mig som om jag borde säga något, men jag är som vanligt lika tyst. Då säger han;
''Nothing.. just you knowed it..'' sedan går han där ifrån.
''Bye Kelly.'' säger Louis då.
''Bye.'' säger jag då och stänger dörren efter mig. Vem kan ha gjort slut nu? Har harry känslor för någon annan? Allt är bara så himla rörigt just nu. Allting går runt i huvudet, hela tiden.
Jag tar bussen hem också, och på vägen sms:ar jag med Lou.
''I miss you.'' skriver jag då.
''I miss you to darling.'' svarar han snabbt.
''Do you think Harry is inloved with someone else or why did he and El not dating anymore?'' frågar jag sen.
''I don't know.. but I don't care. He must solve that self.''
''Yeah, he must..''
Jag får slut på pengar, så jag kan inte sms:a Lou mer. Istället sitter jag och lyssnar på musik. Killarnas musik. Take Me Home albumet är verkligen så himla bra. När little things spelas i öronsnäckorna, ringer Sofie. Jag svarar;
''Hi So..!''
''Kelly, you must come home, NOW.''
''Why? what's wrong?''
''The ambulance is here, Lilly is seriously injured!''
''What?!''
''Yes, you must come home now!''
''I coming, promies you. say to her that I love her, OK?''
Vi lägger på. Lilly är allvarligt skadad, och här sitter och lyssnar på musik? vad håller jag på med? Jag ropar på chauffören att köra snabbare, men han lyssnar inte.
Min bästa vän ska åka ambulans, och jag vet inte ens vad som har hänt med henne..
 
_________________________________________________________________________________________
är så himla trött nu, så det blev inte längre kapitel. Men hoppas de va okej. förhoppningsvis mer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Hanna

shit va bra! asså de e fan den bästa novell
jag läst!

2012-11-17 @ 08:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0