Kap 13

Jag tar mobilen sakta mot örat.
''Hi..'' säger jag tyst.
''Kelly, I'm so sorry.''
''For what?''
''Yeah, I tell Harry that I knowed he dating El and..''
''You promies me, right?''
''Yes I do Kelly, and I'm so sorry.. please be my friend again, please?''
''Harry.. Harry don't love me more..''
När jag säger det kollar tjejerna på mig förvånat.
''Has he said to you that he love you?''
''Yes.. about a week ago. But now he said he don't..''
''I'm gonna..''
''No Lou, please. don't talk to him about this.''
''But he make you sad..''
''Lou, I'm fine..''
''Good.''
''Mm..''
''I talk to El by the way.. and she said it's OK if you and I dating, and I said it's was OK if El and Harry dating..''
''Really?''
''Yes..''
''Lou, I haven't tell you this before but..''
sen kommer jag på att tjejerna står precis bredvid mig och lyssnar.
Jag går till toan och låser in mig..
''I'm inloved with you. And I has always was it.. but it's has just feelts wrong to El and yeah..'' säger jag sedan. Och faktiskt så har det varit så, men jag har bara inte berättat det för Lou.
''Oh, Kelly. I love you, so much.''
''I love you to Lou. I really mean it. sorry I don't had tell it before..''
''It's OK. I understand you.''
''Good, I'm gonna go, bye sweetheart.''
''Bye darling.''
Vi lägger på och jag ler medan jag biter mig i läppen. Har inte varit såhär glad på länge. Louis och jag är tillsammans, eller, är vi det? Iallafall vänner, och det är det viktigaste. Även om jag älskar han och absolut inte hade haft något emot att spendera resten av mitt liv med honom.
Men då kommer jag att tänka på Harry.. bilder från igår går runt i huvudet på mig, och jag kan inte sluta tänka på meningen ''You are just a crazy fan, not more.'' mitt leende förvandlas till en allvarligt min från det leendet som jag inte gjort på ett bra tag.
Jag låser upp toalettdörren och går ut.
''What did he say?!'' tjejerna springer fram till mig och ser med stora ögon på mig.
''He.. he said sorry, and we're friends.'' jag ler lite smått.
''Just friends? Not more?'' säger Lilly då.
''Oh, shut up Lilly.'' jag slår till henne lite löst på armen och vi alla skrattar.
Sedan kommer jag på att tjejerna var med mig hos killarna igår, jag känner att jag bara måste få veta vad de gjorde när jag hade dragit, och hur dags de gick hem.
''By the way, when I run out of the boys house, what do you then? And when do you go home?''
Natta är den första som börjar prata.
''We said that it was sad that lou and harry was.. yeah, you know. But we talk a little bit more together and I..''
''SHE KISSED NIALL!'' Skriker Rose rakt ut.
''You do what Natta?'' säger jag då och ler stort mot henne.
''Well.. yes.. and it was the best kiss in my life.''
''Oh, I understand that!'' jag kramar om henne och så skrattar vi alla lite smått. Natta blir röd om kinderna. Sedan fortsätter hon;
''Anyway.. we go home a hour later, and yeah. But first we take pictures ofcourse.''
''AND HARRY KISSED ME ON MY CHEEK!!'' Det är Lilly som har börjar skrika.
''But.. he go out from the house?''
''Yeah, but before that, when you and Lou talk on the toilet.''
''Haha, aw.''
Lilly ler för sig själv. hon ser så himla bra ut med hennes smilegropar.

Senare på kvällen har de andra gått och fixat med madrasserna, eftersom de gick ur luft förra natten när de sov. Då loggar jag in på skype och ser att Louis är inne, och det dröjer inte länge förns han skriver.
''Hi honey.''
Jag ler för mig själv och svarar;
''Hi cutie.''
Då ringer han till mig på skype, och utan att tveka trycker jag på svara. Han ligger i sängen och kollar in i webben.
''Hi babe.''
''Hi.'' säger jag med ett litet flin på läpparna.
''Wow, you're pretty tonight.'' säger han och blinkar lite mot mig.
''Oh, come on.'' säger jag och vi båda skrattar.
''Can't you come to us tomorrow? I'm home alone so yeah..''
''Sure. I come about 12.00 o'clock?''
''Yeah, it's gotta be great.''
Jag hör Niall i bakrunden säga ''Lou, it's lunch. Do you comming?''
Louis svarar snabbt;
''Yeah, I comming.''
Sen kollar han på mig med sitt fina leende.
''I'm gonna go. But see you tomorrow.''
''Yeah, i hear that. haha!''
Vi skrattar tyst sedan säger jag;
''I love you lou.''
''Love you Kelly.''
Sedan avslutas samtalet. Jag slår ner locket på datorn och ler för mig själv. Jag ska träffa Louis, ensam. Ingen annan, bara han och jag.
Bara han och jag..

___________________________________________________________________________________________
blev ett kapitel iallafall, även fast jag är sjuk och allt, men jaja.
kanske blir det ett till ikväll, helg nu ju!

Kommentarer
Postat av: anonymis

Varför skriver du på english och swedish? :o , bra ändååå kram

2012-11-16 @ 21:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0