Kap 11

Klockan slår halv 6. Vi är äntligen klara, och albumet har spelats om minst 20 gånger. Jag tror de andra tjejerna känner sig väldigt nöjda, för de ler stolt. När vi går ut och jag har låst dörren, kommer Lilly på att hon har glömt sin mobil. Hon vill verkligen ha bild på henne och harry, och de andra killarna, som bevis att hon verkligen har träffat dom.
Så jag får låsa upp igen. När hon äntligen har hämtat den. låser jag och snabbar mig på innan någon annan hinner komma på att de har glömt något. Vi går i rask takt. Och efter ett tag är vi framme. De andra stirrar med stora ögon på den stora byggnaden. Jag ringer killarna och säger att de ska låsa upp ytterdörren, som de gör genom en fjärrkontroll. De låser upp och vi går in. På insidan av dörren kan man låsa, så jag gör det snabbt så inget annat fan kan komma in. Vi tar hissen upp, och efter några minuter är vi uppe. Tjejerna börjar stampa i golvet och det pirrar i magen på dom. Jag knackar på, och ganska snart öppnar Niall dörren. Natta tappar andan och börjar gråta.
''OMG, NIALL, OMG!''
''Natta, take it easy..'' jag skrattar jag till och tar tag i hennes arm löst.
''Here, give me a hug.'' säger Niall till Natta och hon kastar sig om hans axlar.
Niall skrattar, och ger de andra tjejerna en kram. De är lika chockade dem. Sedan kommer de andra killarna; Harry, Louis, Liam och Zayn. Då börjar ett himla liv. Man hör Lilly mest, eftersom hon har en väldigt stark röst. Hon skriker och tar tag om Harry. Hon kramar han länge, han kramar henne också och ger henne en puss på pannan. Då blir Lilly ännu mer galen. Manda, Rose, och Sofie gråter och kramar om alla. Manda blir tokig när Zayn kommer. Hon säger hur mycket hon älskar han och allt. Rose gör detsamma. Sofie har nog aldrig haft något favorit i bandet, hon gillar alla lika mycket. När de har lugnat ner sig kan jag äntligen krama om killarna. Då märker jag att jag såklart måste krama Louis också. Han kramar om mig, och jag tar runt min ena arm om honom. Vi säger inget till varandra. När har släpper mig går jag snabbt till soffan, där de andra är.
''Thankyou so much guys. the girls love to meet you.'' säger jag sedan. Lilly, Manda, Rose, Natta och Sofie nickar instämmande.
''Just fun!'' säger Harry och skrattar till så hans smilegrop syns. Lilly sitter och glor på han hela tiden. Hon har fastnat med blicken.
Vi sitter och pratar, om allt och ingenting. Det är verkligen trevligt. Trodde aldrig tjejerna skulle lugna ner sig, men det gjorde de visst, som tur var.
Jag märker hur Louis kollar på mig, ganska ofta. Sen tjaffset, (okej, det var inte tjaffs. men en konversation) så har vi inte precis pratat. Jag försöker kolla bort, men det är svårt. Hans ögon är som dragningskrafter. Hela han är så himla perfekt. Men ändå känns det fel om jag skulle bli tillsammans med han. När jag ska sträcka mig och ta ett chips ur skålen som står på bordet, gör Louis det samtidigt. Hans hand nuddar min, och på något vis känns det som att han tar tag i den. Harry verkar ha sett allting. Och han förstår vad som har hänt. Han har inte berättat för Louis än att han dejtar Eleanor, eller.. gör han det fortfarande?
Allt runt omkring blir tyst. Alla pratar med varandra, men jag är inne i mina egna tankar. Plötsligt rycker jag upp mig när jag känner en hand på axeln. jag kollar bak, och där står Lou.
''Kelly, come on. we need to talk..''
''oh.. okey.'' jag svarar snabbt och följer med honom. de andra tjejerna kollar efter mig.
Vi går in på toaletten. Där står han först och kollar mig i ögonen medan han håller med sina händer på mina axlar. han ser sorgsen ut, samtidigt som han är allvarlig.
''Kelly.. why did you hate me?''
Först vet jag inte vad jag ska svara, men jag förstår att jag måste säga något.
''I don't hate you. I saw to you on facebook that i love you, right?''
Han släpper mig och kollar bort. Det blir tyst ett tag.
''I haved broked up with El.''
''Yeah, I know that.'' säger jag och suckar.
''But.. how?''
''It's a long story.. by the way, haven't harry tell you that..''
''what?'' han kollar på mig misstänksam.
''oh.. nothing.'' nu är det kört. han kommer som alla andra tjata på att jag ska berätta, nu kommer jag verkligen bli hatad av alla. alla.
''No..''
''YES Kelly, YES.'' Han har höjt rösten.
jag krymper ihop. Jag känns som en myra.
''He.. he dating El.''
''You say what?!''
''He says he gonna tell you, but he didn't..''
''Does he dating El before I broked up with her?''
''Yes.. Yes he did..''
''So El lied to me?!''
''Yes.. both of them..''
''I KNOWED IT.''
Han sparkar till i golvet. Tror snart han kommer ta sönder något. varför berättade jag detta? Kan du aldrig knipa käft Kelly, snälla. Jag fattar inte varför jag alltid ska göra fel. Känner hur gråten stiger.
''Why did he do this to me?! WHY?''
''I.. I don't know..'' säger jag osäkert.
''I'm gonna talk to him, now.''
Han är påväg mot toadörren, men jag tar tag i hans arm och hejdar  han.
''No Lou, no! Please, don't do it, OK? Harry gonna hate me, please lou''
''OK.''
''mhm..''
''But.. why did he don't say anything?''
''I don't know, but please Lou. don't tell him.''
''I love you Kelly, and I promies you. But I never gonna forgive Harry, or El..'' Han är fortfarande arg. man märker det på han.
''Good that you promies..''
''Mhm..''
Sedan orkar jag inte vara kvar där inne, jag låser upp och går ut. Ingen sitter kvar i soffan. De sitter ute på ballkongen. Jag går och sätter mig vid dem och säger ingenting. De märker nästan inte ens att jag är där. Snart kommer Louis, och han sätter sig så långt i från mig han kan. Helt plötsligt frågar Harry;
''What are you doing on the toilett?''
Lou och jag kollar på varandra.
''Nothing'' svarar Lou snabbt.
''Nothing?'' säger Harry då.
Han ställer sig upp. Alla blir tysta. Snälla, inte tjabb nu, snälla.
''No, nothing.'' säger Lou då och tar en klunk med fanta.
''Don't force Kelly to nothing, OK?'' Harry är irriterad, man hör det på hans röst.
''What are you talking about? Louis är helt förvånad, även fast han borde fatta.
''Kelly is not inloved with you Lou. He don't love you, she just say that. You broked up with El and think you can take Kelly? What are you thinking about?''
''I don't think I can take Kelly? She love me, she do. You don't know anything.''
''Yes I do Lou. I do.''
Jag bara sitter och stirrar på dem, sedan får jag nog;
''Guys, take it easy..''
De lyssnar inte, nu står båda upp och kolla på varandra. Jag ställer mig emellan dem.
''Please..stop.''
''Kelly, I don't need your help.'' säger Harry då.
''No, I don't say that? I just say that you must stop. Please, stop.''
De lyssnar inte, Louis tar bort mig, han är riktigt arg, plötsligt får han ur sig det han absolut inte skulle sagt, det han lovade mig;
''WHY DID YOU DATING EL?!'' han skriker det.
Harry ser chockad ut, sedan kollar han på mig. Jag vet inte vad jag ska göra, jag skäms. Jag tittar bort.
''Thanks Kelly.. thanks.'' Han går där ifrån, och ut. Alla står och glor på mig. Jag får panik. Vill bara här ifrån. Jag känner hur tårarna rinner ner för mina kinder, sedan springer jag ut.
''Please Kelly, wait!'' Louis ropar efter mig, men jag skiter i han. Jag skiter i allt. Jag måste bara hitta Harry nu, och det snabbt.
Jag går i hela stan, men jag kan verkligen inte hitta han. Han är borta, jag sms:ar och ringer, men han svarar inte. Plötsligt ser jag någon borta vid husknuten av ett höghus. Där är han, det är Harry. Jag springer så snabbt jag kan mot han. Men sedan tvärstannar jag. Det kan inte vara sant. Han står där med en tjej. Och han står och kysser henne..
 
___________________________________________________________________________________________
äääntligen klar med kapitlet. Jag är så himla slut på idéer nu.. men jag hoppas jag kommer på mer!
tack ännu en gång för all bra kritik, ni som läser är bäst!

Kommentarer
Postat av: Olgisssss

VILKEN JÄVLA TJEJ!!!??? EL????
JAG ÄR LILLYYYY!!!
Hazza <33333333333333333333333333

2012-11-15 @ 16:21:23
Postat av: Nicole

Åhh så sjukt jävla bra ! :D <3

2012-11-15 @ 17:06:46
URL: http://nattstad.se/nicolewieczorek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0