Kap 10

Jag vaknar redan vid 6 idag. Fattar först inte varför, men sedan förstår jag. Det är ju min födelsedag. Man vaknar alltid så tidigt för att man vet att någon ska komma in och sjunga för en, ge presenter och allt. Men så kommer det inte bli för mig. Får nöja mig med några gratulationer på facebook. Sedan bara va på hotellet och deppa.
Jag bestämmer mig för att inte somna om, är alldeles för pigg, så det skulle vara omöjligt. Istället går jag upp och sätter på vattenkokaren. Jag tar fram en tepåse, och socker. När jag har fixat mitt te, går jag och sätter mig i fåtöljen med koppen, och kollar ut över London. Här ifrån ser jag verkligen allt. De höga byggnaderna, affärerna, bilarna, telefonkioskarna, alla röda dubbeldeckare som kör omkring över allt, och alla människor. Gud vad jag älskar London. Det är seriöst den finaste stan jag vet. När jag har druckit upp teét, ringer jag Liam. Har inte pratat med han alls mycket, så kände att det behövdes om jag ska träffa killarna någon mer gång, som jag förmodligen ska. När jag trycker på ''ring'' och håller upp mobilen mot örat tar det inte många signaler innan han svarar.
''Liam.''
''Hi Liam, it's Kelly.''
''Oh, hi kelly. fun that you calling me!''
''haha, yeah, I think it's was a good idéa to ge to know you better.''
''haha, nice.''
''So.. what are you doing?''
''Öhm.. I sitting and talk with the other boys, and you?''
''Oh.. okey. Nothing..''
''OK.''
''It's..'' börjar jag, men tvekar sedan.
''It's what?''
Jag förstår att det redan är för sent att inte säga det, så jag samlar mod, och fortsätter.
''It's my birthday today.'' Jag kniper ihop ögonen och biter mig i läppen. Gud vad fånigt detdär lät.
''Oh, yeah! I remember that now! Happy birthday Kelly. We guys don't have e present but..''
''Haha, thankyou. No, it's ok. I don't need nothing.''
''Oh, okey. But hope you have a good birthday!''
''Aw, thank you Liam! So cute of you.''
Sedan upptäcker jag att klockan bara är 7, är de uppe såhär tidigt?
''By the way, did I brought you?''
''No, ofcourse not! We work.''
''Aha, okey. good.''
''Yeah. But I must go now, see you Kelly!''
''OK. Bye!''
Vi lägger på. Liam är verkligen en skön kille. Eller okej, det är alla i bandet. Alla är verkligen underbara. Önskar bara allt kunde vara bra. Utan detta problemet.
Timmarna går, och jag gör seriöst ingenting. Går runt och suckar, deppar och ångestar. Värsta födelsedagen någonsin. När jag precis ska gå och lägga mig på sängen för att kolla mobilen, knackar det på hotelldörren. Jag hoppar till, för jag blir verkligen chockad. Först undrar jag vem som kommer såhär tidigt, men märker sedan att klockan är 12. Jag kollar i 'dörrhålet' för att kolla vem det är. Ingen står där. Jag öppnar dörren och sticker ut huvudet. Ingen är där. Men då plötsligt, hoppar det fram några bakom dörren. Jag skriker till. Där står av en konstig anledning, mina bästa kompisar. Natta, Sofie, Lilly, Rose och Manda. Har de kommit hit, bara för att träffa mig?
''HAPPY BIRTHDAY KELLY!!!''
De kramar om mig hårt. Det känns bra.
''Oh my good guys, I LOVE YOU!''
Jag fattar inte än att de är där. De håller i läsk, godis, massor av presenter, och kuvert. Jag börjar gråta och säger hur glad jag är att de är här.
''When does you decided this?''
''About a week ago. We want that you are going to know that we love you Kelly. You're the best friend ever.'' säger Natta då.
''Oh, I don't know what I am gonna say. I'm so happy to have you here!! Come in!''
Jag gör en gest med handen att de ska gå in. De ställer ner sina väskor på golvet, och ger mig allt det andra.
''Oh, you don't need to give all this.'' säger jag då.
''Yes we do! We want to show how much you mean to us.'' säger Lilly och ler så hennes smilegropar lyser upp hela ansiktet.
Jag öppnar presenterna. Jag får smycken, krämer, parfym, gosedjur, pengar och mycket mer. Har aldrig fått såhär mycket presenter av mina kompisar. Sedan får jag 5 one direction dockor också. De är jättesöta, och har mycket större huvud än kroppen. Jag är så himla glad. Jag kramar om dom och ger dem en kompispuss på kinden.
Jag känner sedan att jag vill ge något tillbaka, då kommer jag på; killarna. Det klart de ska få träffa killarna. De är lika galna i dem om jag.
''Now I have a surprise for YOU.'' säger jag då och blinkar mot dom.
De kollar på mig förväntansfullar och ler.
''You are going to .. MEET ONE DIRECTION!!''
Den första som reagerar är Lilly. Hon skriker så högt att jag får springa fram och hålla för hennes mun. Sedan gör de andra samma sak. De gråter också, men detklart. Vilket fan skulle inte reagera så om de fick träffa sina allra största idoler?
''OMG, I LOVE YOU KELLY!'' Lilly hoppar upp på mig och kravlar tag runt mig. de andra kramar mig stenhårt. Jag skrattar, och de gör det samma.
''Is this a dream? säger Sofie sen och stirrar med stora ögon.''
''No, it isn't!'' de börjar tjata och prata i mun på varandra och hoppar upp och ner.
''I call Harry now! säger jag sedan.''
''OMG, HARRY!'' Lilly skriker och springer fram till mig.
Manda och Rose har inte sagt ett ord, de står bara och gapar. de kan nog inte fatta att hon ska få träffa Zayn och Liam.
Jag slår upp Harrys nummer och ringer han.
''Hi Kelly.. I'm sorry if..''
''You don't need to explain. I just have a question. And I hope it's OK.''
''Oh.. okey, what?''
''My friends are here. And they give me a lot of present, because it's my birthday today. And I want to give a thing to them, so.. Is it okey if they get to meet you and the other guys? Please harry, please.''
''Oh, happy birthday Kelly! And yes, I'm gonna ask the other guys.''
''Thankyou! Okey..''
Jag väntar ett tag, sedan börjar han prata igen.
''Ofcourse! They think it's gotta be fun! When do you want to come?''
''Oh, thank you! Great! Öhm.. about 6 o'clock?''
''Sure! It's gotta be fun!''
''Good! Can you and the other guys please say hi in the telefone?''
''Ofcourse!''
Jag hör att han säger det till de andra killarna, då räcker jag luren mot tjejerna.
''Hi girls!'' säger killarna i kör.
''OMG, ONE DIRECTION!!!!'' Lilly, Natta, Rose, Manda och Sofie skriker som bara den.
Jag skrattar och tar luren mot örat igen.
''Haha, thankyou. I promies I'm gonna tell them to not screem so much when they are going to meet you, haha.''
''Haha, yeah, thankyou Kelly.''
''Bye'' säger jag med ett fniss.
Harry gör det samma. Vi lägger på, sedan kollar jag upp på de andra och ler medan jag biter mig i läppen.
''NOW WE MAKES US PREPARED!'' säger jag sedan och de andra börjar hoppa och skratta. Sedan kramar vi varandra. för ungefär 5:e gången idag, haha.
Vi sätter igång One Directions nya låtar i Take Me Home albumet, vi dansar, skrattar, sminkar oss, fixar håret och gör oss iordning. Då kommer jag att tänka på att Harry och jag helt plötsligt är jättebra vänner. Jag förlåter han.. det är trots allt inte mig han har gjort någonting mot. Det är mot Lou. Sedan kommer jag på; nej, shit. Louis kommer vara där..

____________________________________________________________________________________________
hoppas det var tillräckligt långt. Nästa kapitel får ni inte bara missa! Då kommer det hända en massa grejer!
kommer komma upp imorgon förhoppningsvis.

Kommentarer
Postat av: Nicole

ohh längtar till nästa kapitel så sjukt bra ! :D <3

2012-11-14 @ 16:00:28
URL: http://nattstad.se/nicolewieczorek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0