Kap 1

Jag vaknade ungefär vid klockan 11 idag på morgonen. Fattar inte varför jag slösar bort min morgon genom att sova, helt meningslöst. Tar min Iphone och kollar om jag fått något sms, det har jag. Från Natta.
From Natta 09.54 : Hey, wake up, it's morning!
Jag svarar så snabbt jag kan.
To Natta 11.03 : Sorry, I just was so tired.
Jag går upp från sängen och sätter igång datorn, och som vanligt så lyssnar jag på One Direction. De finaste killarna i hela universum, kan knappt vänta tills de kommer har konsert eller turné nästa gång.
Natta ringer 5 minuter senare och undrar om vi kan träffas. Vi bestämmer att vi ska mötas i stan, så jag skyndar mig att äta en macka och klä på mig sedan drar jag ut.
Efter en kvart ser jag Natta borta vid Gina Tricot, och vi ger varandra en snabb kram.
''Hi!'' säger Natta och låter rätt hemlighetsfull på rösten.
''Hi..'' svarar jag misstänksam, jag märker att det är något.
'' I have a surpise for you. '' säger hon sedan med ett flin på läpparna
'' what..? '' frågar jag som inte fattar ett skit.
'' ONE DIRECTION IS GOING TO HAVE A TOUR NEXT YEAR AND I HAVE TICKETS FOR YOU AND ME! '' skriker hon högt och skrattande medans hon hoppar upp och ner och håller på mina axlar.
Jag stelnar till. Är det verkligen sant? Är det verkligen sant, att mitt favoritband, världens finaste killar, Lou, Harry, Liam, Niall och Zayn ska ha konsert här?
Jag öppnar munnen och ska precis skrika rakt ut men får inte fram något för jag får ingen luft, men sedan släpper allt och jag skriker som ett barn så alla folk på stan stirrar.
'' WHAT?! DO YOU FUCKING KIDDING WITH ME?! ''
'' NO, OFCOURSE I DON'T! ''
'' OH MY GODNESS, I'M GONNA SEE ONE DIRECTION, I'M GONNA SEE ONE DIRECTION!''
jag slänger mig runt hennes armar och kramar henne skitlänge, sedan får jag ut gråtande;
'' You're the best friend ever Natta, I love you.''
'' Oh, I love you to Kelly.'' säger hon och man märker att hon är rörd av det jag sa.
Vi står länge och bara kramar varandra och fnissar, trodde aldrig detta skulle hända. Kan inte fatta att det är sant. Min största dröm går i uppfyllelse, det är sjukt.

Hela den dagen umgås jag med Natta. Vi pratar om konserten hela tiden, verkligen HELA tiden. det är det ända som går i mitt huvud nu. fredag den 3:e Juni kommer bli den bästa dagen i mitt liv.
Vid 8 går vi hem till henne och kollar på hennes film hon har när One Direction har sin ''Up All Night'' turné. Vi gråter skitmycket som vanligt när vi ser den, sedan säger jag hejdå och drar hem. När jag kommer innanför dörren slänger jag min jacka på golvet och skriker på mamma som en galning.
''MOM, MOM, MOM!''
'' Kelly, what is it?''
'' NATTA JUST TELL ME..'' sedan blir jag tyst och tar nya andetag, och fortsätter;
'' .. THAT WE ARE GOING TO SEE ONE DIRECTION THE 3:TH JUNE 2013!!!''
''what?'' säger hon och ler.
''YES, SHE HAS BUYED TICKETS TO US, CAN YOU FEEL HOW HAPPY I AM?!''
''Oh, honey, give me a hug!'' säger mamma som faktiskt verkar vara jätteglad för min skull.
 
_______________________________________________________________________________________
Inte jättelångt kapitel, men nu hoppas det räcker. Kap 2 kommer innom kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0