kap 21

''He and the other guys are going to have a big tour about a month.. and i'm not going to see lou in 3 month..'' får jag sedan ur mig med darrande röst medan jag biter mig i läppen för att inte brista ut i gråt helt.
''Oh sweety, what?'' säger Natta då.
''You here what I said..'' säger ja då.
''Oh, I wish I can do something..''
''Yeah.. me to.'' säger de andra tjejerna då också.
''But.. can't you meet him before they travel?'' säger Manda då.
''Yes.. I can. I must..''
''Kelly..'' säger Rose då.
jag tittar upp mot henne.
''Maybe you will go home and call him, I think it's a good idéa..''
Jag nickar. hon är rätt, jag måste prata med honom.
Jag går mot hallen, och klär på mig mina skor och jackan. Sedan öppnar jag ytterdörren och ger de alla en kram, sen går jag ut från deras hotellrum, och tar hissen ner till min våning. Jag är helt skakis, allt känns.. så tomt.
När jag är framme går jag snabbt och låser upp min dörr, jag slänger min jacka på golvet och letar nervöst in ''boobear <3'' i telefonlistan. När jag hittar honom, trycker jag på ring. Och det är ganska snabbt, någon som svarar.
''Louis.''
''Lou..'' börjar jag sakta.
''Kelly? Oh, hi.. we want to talk.. Do the sms come I write to you?''
''Yes.. It do, and.. I don't know where I'm gonna start.''
''Oh.. no, same here.. But.. I must. It's my job and I must do it. I love to do this, you know that, and travel is the best I know! But.. I'm gonna miss you.. so, so much. But.. whe I come home, we must meet, OK?''
''I.. I miss you right now..'' säger jag och bryter ihop. Tårarna rinner ner på kinden så hela mobilen blir blöt.
''Kelly, please don't cry, I love you, more than anything else.''
''But.. I want to meet you before you and the other guys travel.'' tjatar jag då.
''Me to.. what you says about tomorrow? we had a day, just you and me. We eat, shopping, and yeah, just hanging aroung before I travel..?''
''Oh, yes! I really want, it's gotta be great. love you lou.''
''I want, I want, I want, but that's crazy.. börjar han sjunga i mobiltelefonen då. Jag skrattar medan jag snyftar med min ihopkorkade snornäsa. usch vad jag hatar att gråta, blir alltid så täppt då.
''Haha, no.. just kidding. love u to btw, i really, really do!''
''aw, sweetheart.'' säger jag då.
''see u tomorrow, love yah darling.''
''bye lou..'' avslutar jag vårt samtal med och ler.
När jag har lagt på, går jag in på twitter. Där ser jag att jag har blivit taggad i ett inlägg. jag trycker, och med min förvåning är det lou som har tweetat :
''it's gotta be the best day ever tomorrow, i miss you my sweetheart. love u so much!'' jag kan inte fatta det. Han har tagit vårt förhållande officiellt. Han håller det inte hemligt länge. Jag ler väldigt stort för mig själv, och kommenterar ''Love you lou, sweety :* ''
Det tar inte lång tid innan det kryllar av kommentarer och favoritmarkeringar.
''Whaaat??'', ''Poor eleanor'', ''Who's she?'', ''Do you kidding with me?!'', ''Eleanor was a great girl.. and you leave her? omg..'', ''How long has it be??''
det kommer nya kommentarer varje sekund. Jag blir helt förvirrad. Imorgon ska jag vara med han på stan, vad kommer hända då?
Klockan blir mycket, och jag stänger av datorn. Efter det går jag och lägger mig. Vill kunna vakna tidigt imorgon när jag ska vara med Lou hela dagen, måste vara pigg.
Gud vad jag saknar honom, han är allt.
 
_________________________________________________________________________________________
inte så långt kapitel.. men hoppas de duger. nästa får ni inte missaaa!
hoppas ja hinner med det imorgon..!

Kommentarer
Postat av: clara

MER MER MER MEEEEER!!!!! älskar denna novell!!!! :)

2012-12-07 @ 20:23:55
URL: http://claraaaeismar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0