Kap 20

När klockan blir 13.24 ringer Natta mig. Jag svarar snabbt, och är jätteglad på rösten, det märker hon väldigt snabbt.
''Kelly, what is it?'' man hör att hon ler.
''Oh.. nothing..'' svarar jag och fnissar till i luren medan jag rodnar för mig själv.
''Come on, tell me!''
''I tell you soon. Can we meet?''
''Oh, ofcourse. Do you want to come?''
''Yeah, sure!''
''Good, come when you want.''
''nice!''
sedan fortsätter jag;
''you..''
''yes?''
''can you please give the phone to manda I want to talk to her.''
''Oh.. sure, wait a second!''
det tar någon minut, sedan svarar en tyst och ledsan röst i andra änden.
''Hello..''
''Manda..''
''Mhm..''
''I.. I miss you. And I don't want to be mad att you. Please, can we just forget this?''
''Kelly.. I miss you to. I'm sorry. I don't mean what you think.. you and Lou are perfect together, I promies you. Ofcourse we can forget this. I want to be your friend, I love you Kelly, so much!''
''Oh, sweetheart. I love you to! so.. we're friends now?''
''Yes, ofcourse we are! If.. if you want..?''
''What do you think?!?! I really want that!''
Vi skrattar tillsammans, sedan säger jag.
''I come over soon, then we meet, OK?''
''Oh, great! Yes we do!''
''Then I'm gonna give you a BIG hug!''
''hihi, I'm gonna give you a BIGBIGBIG hug!''
''I'm gonna give you a SUPERDUPERBIGBIGBIGBIG hug!''
Nu skrattar vi ännu mer. Jag mår så himla bra just nu. Jag har världens finaste pojkvän, som alltid finns vid min sida, och Manda och jag är bästisar igen. Jag ler för mig själv.
''Anyway, I coming soon! Bye sexy!'' säger jag sedan.
''bye hottie!'' svarar hon med ett skratt.
Vi fnissar lite, sedan lägger vi på. Jag springer direkt till min garderob och byter om. Efter det gör jag mig iordning på toaletten; jag sminkar mig, fixar håret, och till slut är jag färdig.
Jag tar min handväska och nyckeln, öppnar dörren, stänger den efter mig, och låser. Tjejerna bor en våning under mig, så jag tar hissen ner. När jag är framme plingar jag på, och Rose öppnar.
''Hi!'' säger jag och kramar om henne.
''Hi!'' hon kramar mig tillbaka.
När vi har släppt taget om varandra kommer Manda springade, hon hoppar upp på mig och vi kramar varandra jättelänge.
''I love youuuuu!'' säger vi till varandra, som vi alltid gör om vi har småtjaffsat. Sedan skrattar vi. Lite efter kommer Natta också. Vi kramar också varandra, sedan sätter vi oss alla i soffan.
''Kelly.. you promies me that you are going to tell why you are so happy!'' säger Natta då och de andra 2 kollar på mig ivrigt.
''What? We also want to know!!'' säger de då.
Jag skrattar och tittar upp i taget för att inte visa att jag rodnar. Då börjar Manda prata.
''Wait.. Kelly, look up again.'' jag gör som hon säger, men sedan kommer jag på vad det är hon menar. Hon har sett mina sugmärken på min hals. Och nu förstår hon. Jag rodnar ännu mer.
''Kelly..'' säger Manda då och ler lite misstänksamt på mig.
Jag biter mig i läppen medan jag ler stort, och kollar bort.
''Has Louis be with you today?''
De andra fattar ingenting, och sedan nickar jag och kan nästan inte hålla mig för skratt.
''What did you and him?'' säger hon då och ler fortfarande.
Då kan jag inte hålla mig, jag brister ut i skratt så jag blir helt röd i ansiktet. ''Nothing speciall'' säger jag sedan.
''Don't lie to me!!'' säger hon då och hoppar på mig, sedan kittlar hon mig. Jag skrattar och skrattar. Sen frågar de andra;
''What?''
''Don't you se her brands on her neck?'' säger Manda då och kollar upp på dem och pekar på min hals.
De kollar där hon pekar, sedan vänder de sakta huvudet mot mig.
''AW, KELLYYYYY!'' säger Natta då och Rose skrattar. Sedan hoppar alla på mig i soffan och kittlar mig. Jag skrattar ännu mer. När de har slutat, sätter vi oss upp.
''How was it? Was it good?''
''Really good.'' säger jag då och ler.
''AW!!'' svarar Rose då och ler.
''He must be the cutiest boyfriend ever!'' säger Natta sedan.
''He is.'' svarar jag då. ''But.. who boy don't do that on his girlfriend?'' säger jag sedan fundesamt. För det är ju faktiskt sant.
Då skrattar vi ännu mer.
''You really love him, eh?'' säger Manda sedan och ler mot mig.
Jag nickar snabbt som svar och ler tillbaka mot henne. Plötsligt vibrerar det till i min mobil. Jag har fått en sms. Jag tar snabbt upp mobilen, sedan kollar jag på de andra.
''Is it him?'' säger Natta då och alla ler så tänderna visas.
''Yes'' svarar jag och reser mig upp, och går någon meter i från och läser meddelandet.

''Kelly.. I'm sorry to say this but.. I and the other guys are going to do a big worldtour next month. And we will be away for 3 month. So.. we are not going to meet so much. I'm gonna miss you Kelly, so much. But I must do my job. I call you so often I can, OK? I love you, text me back, please. I want to say goodbye before we travel. You're my everything, don't forget that. <3''
jag läser meddelandet om och om igen. Det kan inte vara sant. det får inte. Jag kommer inte få träffa personen jag älskar mest i hela världen på hela 3 månader. Utan att jag tänker på vad jag gör, fäller jag en tår. Det är så tyst att man hör den droppa ner på golvet.
''Kelly, what is it?'' säger Natta då. Hon går fram och kramar om mig, och de andra sitter helt förvånade i soffan. Sedan ställer de sig också upp och kramar om mig.
Jag svarar inte dem. jag bara står med mobilen i handen och kollar ner i golvet. Jag förstår inte hur jag någonsin kommer kunna klaga mig utan Lou i 3 månader. Det finns bara inte..

_____________________________________________________________________________________________
kapitel 20! yay! hoppas det är okej. Nu vet jag iallafall hur jag ska fortsättaaa. bradet!
nu närmar det sig åt slutet. Men jag ska försöka göra 10 kapitel till. Så den sista slutar på 30, vi får se hur mycket idéer som flyger upp i huvudet, haha!
tror jag hinner kapitel 21 imorgon, så håll koll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0